Экскурсія па экалагічнай сцежцы "Белая бяроза"
Канспект прагулкі "Белая бяроза»
Задачы:
старшы ўзрост
Развіваць пазнавальны інтарэс, жаданне назіраць; пашыраць ўяўленні аб дрэвах, іх будове, функцыі і прызначэнні частак дрэва (корань, кара, ствол, галіны, лісце), на прыкладзе бярозы; выхоўваць беражлівыя адносіны да навакольнай прыроды, жаданне захоўваць яе.
сярэдні ўзрост
На прыкладзе бярозы фарміраваць ўяўленні аб дрэвах, іх будове, функцыі і прызначэнні частак дрэва; выхоўваць жаданне аберагаць, ахоўваць аб'екты жывой прыроды.
Абсталяванне: лапці, сувеніры з дрэва, народны касцюм, званочак, цацка-вожык, стужкі для ўпрыгожвання бярозкі.
Метады і прыёмы:
славесныя метады
-растлумачванне, расказ выхавацеля.
-метад гульні
-наглядны метад
- назіранне, паказ прадметаў.
Структура прагулкі:
- пастраенне ў пары, хадзьба парамі;
- сюрпрызны момант. (З’яўленне героя казкі “АЛЕНКІ”);
- гульнявое практыкаванне “Адгадай па апісанню”;
- карагод “Бяроза мая, бярозанька”;
- пазнавальна-практычная дзейнасць;
- дыдактычная гульня “Сябры бярозы”;
- рухомая гульня “Хто хутчэй дабяжыць да бярозы”;
- гульня на гукаперайманне “Шум лістоты”;
- працоўная дзейнасць;
- рэфлексія.
Ход прагулкі:
В.:- Дзеці, Разумны Вожык - захавальнік экалагічнай сцежкі, зноў падрыхтаваў нам сюрпрыз. Справа ў тым, што ён вельмі любіць казкі. І сёння ён запрасіў да нас у госці Алёнку.
На ўчастак прыходзіць Алёнушка
Алёнушка: Добры дзень, дзеці, мяне завуць Алёнушка. Я вельмі люблю прыроду. У мяне ёсць адно дрэва, якое я асабліва люблю. Я яго буду апісваць, а вы паспрабуйце разгадаць яго назву. Слухайце ўважліва:
«Гэта дрэва высокае. У яго прыгожы белы ствол з чорнымі рыскамі. Тонкія галіны, пяшчотна звісаюць ўздоўж ствала. Лісточкі круглявыя, ярка-зялёныя з зазубрынкамі. Увесну на галінках з'яўляюцца прыгожыя завушніцы. Як называецца гэта дрэва? »
Дзеці: Бяроза.
Алёнушка запрашае дзяцей прайсці да дрэва
А: У славян бяроза нярэдка персаніфікуе ў абліччы дзяўчыны, што, магчыма, звязана з колерам ствала (белы - сімвал нявіннасці і чысціні). Пра гэта дрэва народ склаў шмат песень. Даўней ля бярозы часта вадзілі карагоды. Давайце і мы каля нашай бярозы павядзем карагод.
Карагод “Бяроза мая, Бярозанька”
А: Дзеці, а чаму ў гэтай песні народ называе бярозу «белая, кучаравая»?
Дзеці: У яе белы ствол, галіны тонкія, доўгія, кучаравыя.
А: Дзеці, за гэты прыгожы ствол бярозу яшчэ называюць - беластвольная. Дакраніцеся да ствала бярозы. Які ён навобмацак? (Адказы дзяцей).
А: А якая частка бярозы схаваная ад вачэй, але вельмі важная для яе росту.
Дзеці: Корань.
А: Навошта корань патрэбен дрэву?
Дзеці: З дапамогай кораня дрэва сілкуецца?
А: Куды далей з каранёў трапляюць пажыўныя рэчывы?
Дзеці: З каранёў па ствале да галінак і лісця.
А: Як вы думаеце, у бярозы ёсць сябры?
Гульня “Сябры бярозы”
Выхавальнік пералічвае назву аб'ектаў жывой прыроды: птушкі, насякомыя, жывёлы, а дзеці адказваюць - сябры яны бярозы ці не і тлумачаць чаму.
А: Бачыце, колькі ў бярозы сяброў. А мы з вамі - сябры бярозы (Да). А як мы павінны ставіцца да бярозы, калі мы яе сябры?
Дзеці: Павінны яе берагчы, нельга ламаць галінкі, псаваць кару.
Рухомая гульня “Хто хутчэй дабяжыць да бярозы”.
Па сігналу выхавальніка дзеці бягуць да бярозы. Той, хто падбег першы - звініць у званочак.
А: Галінкі ў бярозы гнуткія, лісточкі ярка-зялёныя, далікатныя. Яны ціха шапацяць на ветры. Давайце паслухаем гэты шоргат і паўторым.
Гульня на гукаперайманне “Шум лістоты”
А: Бярозу любілі не толькі за яе прыгажосць. Дзёгцем з бярозавай кары змазвалі восі вазоў. На берасце (Бярозавай кары) пісалі ў Старажытнай Русі. З бяросты плялі лапці, кошыкі. Бяроза можа лячыць. Для лячэбных мэт збіраюць почачкі. Імі лечаць ныркі, печань і лёгкія. Мётламі наводзяць чысціню. Бярозавымі венікамі парацца ў лазні.
А: Зараз мы з вамі таксама папрацуем. (раздае разам з выхавальнікам дзецям мётлы і ўсе разам падмятаюць каля дрэўца.)
З драўніны бярозы робяць мэблю, сувеніры.
Выхавальнік з дзецьмі разглядаюць лапці і сувеніры, зробленыя з драўніны бярозы.
А: У даўніну дзяўчаты і маладыя людзі вадзілі карагоды і завязвалі стужачкі на бярозе, загадваючы жаданне. Давайце і мы так зробім. Толькі павяжам акуратна, каб не пашкодзіць галінак. Якога колеру вы хацелі б павязаць стужку на бярозе ў падзяку за яе прыгажосць?
Алёнушка і дзеці выбіраюць прыгожую стужачку павязваюць яе бярозе. Дзякуюць Алёнцы за яе аповяд. Развітваюцца. Вяртанне на сваю пляцоўку.