Новости проекта
С Новым годом и Рождеством!
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 0 человек

Экскурсія па экалагічнай сцежцы "Белая бяроза"

Дата: 7 июня 2019 в 15:20, Обновлено 8 июня 2019 в 15:37
475 просмотров

Канспект прагулкі "Белая бяроза»

Задачы:

старшы ўзрост

Развіваць пазнавальны інтарэс, жаданне назіраць; пашыраць ўяўленні аб дрэвах, іх будове, функцыі і прызначэнні частак дрэва (корань, кара, ствол, галіны, лісце), на прыкладзе бярозы; выхоўваць беражлівыя адносіны да навакольнай прыроды, жаданне захоўваць яе.

сярэдні ўзрост

На прыкладзе бярозы фарміраваць ўяўленні аб дрэвах, іх будове, функцыі і прызначэнні частак дрэва; выхоўваць жаданне аберагаць, ахоўваць аб'екты жывой прыроды.

Абсталяванне: лапці, сувеніры з дрэва, народны касцюм, званочак, цацка-вожык, стужкі для ўпрыгожвання бярозкі.

Метады і прыёмы:

славесныя метады

-растлумачванне, расказ выхавацеля.

-метад гульні

-наглядны метад

- назіранне, паказ прадметаў.

Структура прагулкі:

- пастраенне ў пары, хадзьба парамі;

- сюрпрызны момант. (З’яўленне героя казкі “АЛЕНКІ”);

- гульнявое практыкаванне “Адгадай па апісанню”;

- карагод “Бяроза мая, бярозанька”;

- пазнавальна-практычная дзейнасць;

- дыдактычная гульня “Сябры бярозы”;

- рухомая гульня “Хто хутчэй дабяжыць да бярозы”;

- гульня на гукаперайманне “Шум лістоты”;

- працоўная дзейнасць;

- рэфлексія.

Ход прагулкі:

В.:- Дзеці, Разумны Вожык - захавальнік экалагічнай сцежкі, зноў падрыхтаваў нам сюрпрыз. Справа ў тым, што ён вельмі любіць казкі. І сёння ён запрасіў да нас у госці Алёнку.

На ўчастак прыходзіць Алёнушка

Алёнушка: Добры дзень, дзеці, мяне завуць Алёнушка. Я вельмі люблю прыроду. У мяне ёсць адно дрэва, якое я асабліва люблю. Я яго буду апісваць, а вы паспрабуйце разгадаць яго назву. Слухайце ўважліва:

«Гэта дрэва высокае. У яго прыгожы белы ствол з чорнымі рыскамі. Тонкія галіны, пяшчотна звісаюць ўздоўж ствала. Лісточкі круглявыя, ярка-зялёныя з зазубрынкамі. Увесну на галінках з'яўляюцца прыгожыя завушніцы. Як называецца гэта дрэва? »

Дзеці: Бяроза.

Алёнушка запрашае дзяцей прайсці да дрэва

А: У славян бяроза нярэдка персаніфікуе ў абліччы дзяўчыны, што, магчыма, звязана з колерам ствала (белы - сімвал нявіннасці і чысціні). Пра гэта дрэва народ склаў шмат песень. Даўней ля бярозы часта вадзілі карагоды. Давайце і мы каля нашай бярозы павядзем карагод.

Карагод “Бяроза мая, Бярозанька”

   

А: Дзеці, а чаму ў гэтай песні народ называе бярозу «белая, кучаравая»?

Дзеці: У яе белы ствол, галіны тонкія, доўгія, кучаравыя.

А: Дзеці, за гэты прыгожы ствол бярозу яшчэ называюць - беластвольная. Дакраніцеся да ствала бярозы. Які ён навобмацак? (Адказы дзяцей).

А: А якая частка бярозы схаваная ад вачэй, але вельмі важная для яе росту.

Дзеці: Корань.

А: Навошта корань патрэбен дрэву?

Дзеці: З дапамогай кораня дрэва сілкуецца?

А: Куды далей з каранёў трапляюць пажыўныя рэчывы?

Дзеці: З каранёў па ствале да галінак і лісця.

А: Як вы думаеце, у бярозы ёсць сябры?

Гульня “Сябры бярозы”

 

Выхавальнік пералічвае назву аб'ектаў жывой прыроды: птушкі, насякомыя, жывёлы, а дзеці адказваюць - сябры яны бярозы ці не і тлумачаць чаму.

А: Бачыце, колькі ў бярозы сяброў. А мы з вамі - сябры бярозы (Да). А як мы павінны ставіцца да бярозы, калі мы яе сябры?

Дзеці: Павінны яе берагчы, нельга ламаць галінкі, псаваць кару.

Рухомая гульня “Хто хутчэй дабяжыць да бярозы”.

  

Па сігналу выхавальніка дзеці бягуць да бярозы. Той, хто падбег першы - звініць у званочак.

А: Галінкі ў бярозы гнуткія, лісточкі ярка-зялёныя, далікатныя. Яны ціха шапацяць на ветры. Давайце паслухаем гэты шоргат і паўторым.

Гульня на гукаперайманне “Шум лістоты”

А: Бярозу любілі не толькі за яе прыгажосць. Дзёгцем з бярозавай кары змазвалі восі вазоў. На берасце (Бярозавай кары) пісалі ў Старажытнай Русі. З бяросты плялі лапці, кошыкі. Бяроза можа лячыць. Для лячэбных мэт збіраюць почачкі. Імі лечаць ныркі, печань і лёгкія. Мётламі наводзяць чысціню. Бярозавымі венікамі парацца ў лазні.

А: Зараз мы з вамі таксама папрацуем. (раздае разам з выхавальнікам дзецям мётлы і ўсе разам падмятаюць каля дрэўца.)

  

З драўніны бярозы робяць мэблю, сувеніры.

Выхавальнік з дзецьмі разглядаюць лапці і сувеніры, зробленыя з драўніны бярозы.

А: У даўніну дзяўчаты і маладыя людзі вадзілі карагоды і завязвалі стужачкі на бярозе, загадваючы жаданне. Давайце і мы так зробім. Толькі павяжам акуратна, каб не пашкодзіць галінак. Якога колеру вы хацелі б павязаць стужку на бярозе ў падзяку за яе прыгажосць?

Алёнушка і дзеці выбіраюць прыгожую стужачку павязваюць яе бярозе. Дзякуюць Алёнцы за яе аповяд. Развітваюцца. Вяртанне на сваю пляцоўку.

  

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.