Спасылка на сайт ДУА "Ільянская сярэдняя школа імя А.А.Грымаця"
https://ilya.vileyka-edu.gov.by/преемственность-дошкольной-подготовки
Пад пераемнасцю разумеецца паслядоўны пераход ад адной ступені адукацыі да іншай, які выяўляецца ў захаванні і паступовай змене зместу, формаў, метадаў, тэхналогій навучання і выхавання.
Пераемнасць паміж дашкольнай і школьнай прыступкамі адукацыі не павінна разумецца толькі як падрыхтоўка дзяцей да навучання ў школе. У дашкольным узросце закладваюцца важнейшыя рысы будучай асобы. Неабходна імкнуцца да арганізацыі адзінага развіваючага свету - дашкольнай і пачатковай адукацыі.
Каб зрабіць пераход дзяцей у школу больш мяккім, даць ім магчымасць хутчэй адаптавацца да новых умоў, настаўнікі павінны знаёміцца з формамі, метадамі працы ў дашкольных установах, паколькі псіхалагічная розніца паміж пяцігадовым і шасцігадовым дзіцем не гэткая вялікая. А азнаямленне саміх дашкольнікаў са школай, вучэбным і грамадскім жыццём школьнікаў дае магчымасць пашырыць адпаведныя ўяўленні выхаванцаў дзіцячага сада, развіць у іх цікавасць да школы, жаданне вучыцца.
Механізм ажыццяўлення пераемнасці, яго састаўныя часткі функцыянуюць з дапамогай пэўных формаў і метадаў, якія рэалізуюцца ў працэсе арганізаванай дзейнасці адміністрацыі, педагогаў ДУ, настаўнікаў пачатковых класаў па стварэнні ўмоў для эфектыўнага і бязбольнага пераходу дзяцей у пачатковую школу.
Формы ажыццяўлення пераемнасці могуць быць разнастайнымі і іх выбар абумоўлены ступенню ўзаемасувязі, стылем, зместам узаемаадносін адукацыйных устаноў. Звычайна ў пачатку навучальнага года педагогамі складаецца адзіны сумесны план, мэтай якога і з'яўляецца канкрэтызацыя работы па трох асноўных напрамках:
1. Праца з дзецьмі:
экскурсіі ў школу;
наведванне школьнага музея, бібліятэкі;
знаёмства і ўзаемадзеянне дашкольнікаў з настаўнікамі і вучнямі пачатковай школы;
удзел у сумеснай адукацыйнай дзейнасці, гульнявых праграмах;
выставы малюнкаў і вырабаў;
сустрэчы і гутаркі з былымі выхаванцамі дзіцячага сада (вучні пачатковай школы);
сумесныя святы і спартыўныя спаборніцтвы дашкольнікаў і першакласнікаў;
удзел у тэатралізаванай дзейнасці;
наведванне дашкольнікамі адаптацыйнага курсу заняткаў, арганізаваных пры школе.
2. Узаемадзеянне педагогаў:
Сумесныя педагагічныя саветы (ДУ і школа);
семінары, майстар-класы;
круглыя сталы педагогаў ДУ і настаўнікаў школы;
псіхалагічныя і камунікатыўныя трэнінгі для выхавальнікаў і настаўнікаў;
правядзенне дыягностыкі па вызначэнні гатоўнасці дзяцей да школы;
адкрытыя паказы адукацыйнай дзейнасці ў ду і адкрытых урокаў у школе.
3. Супрацоўніцтва з бацькамі:
Сумесныя бацькоўскія сходы з педагогамі ДУ і настаўнікамі школы;
круглыя сталы, дыскусійныя сустрэчы, педагагічныя «гасціныя»;
бацькоўскія канферэнцыі, вечары пытанняў і адказаў;
кансультацыі з педагогамі ДУ і школы;
сустрэчы бацькоў з будучымі настаўнікамі;
дні адчыненых дзвярэй;
творчыя майстэрні;
анкетаванне, тэставанне бацькоў для вывучэння самаадчування сям'і НАПЯРЭДАДНІ школьнага жыцця дзіцяці і ў перыяд адаптацыі да школы;
візуальныя сродкі зносін (стэндавы матэрыял, выставы, паштовую скрыню пытанняў і адказаў і інш.);
пасяджэнні бацькоўскіх клубаў (заняткі для бацькоў і для дзіцяча-бацькоўскіх пар).
Важную ролю ў забеспячэнні пераемнасці дашкольнай і школьнай адукацыі адыгрывае дэталёвае вывучэнне уяўленняў бацькоў і педагогаў адзін пра аднаго, што прывядзе іх да ўзаемадзеяння і распрацоўцы сумесных рэкамендацый.
І яшчэ важную ролю, у арганізацыі пераемнасці дашкольнай установы і пачатковай школы адыгрываюць асобы выхавацеля і настаўніка. Выхавацель у дзіцячым садзе - гэта другая мама, якая можа абняць малога, пагладзіць па галоўцы. І дзіця цягнецца да свайго выхавацеля. Але вось сённяшні дашкольнік прыходзіць у школу, і яго сустракае настаўнік. Усё адразу змяняецца: вучань павінен выконваць дыстанцыю паміж сабой і настаўнікам. Таму і адаптацыя вучня да школы больш зацяжная, чым у дзіцячым садзе.
Таму асноўнымі задачамі супрацоўніцтва ДУ і школы з'яўляюцца:
стварэнне псіхолага-педагагічных умоў, якія забяспечваюць спрыяльны працяг працэсу адаптацыі першакласнікаў да школьнага навучання (натуральнасць пераходу з дзіцячага саду ў школу);
паляпшэнне падрыхтоўкі да навучання ў школе 5-6 гадовых дзяцей;
паглыбленне цікавасці да жыцця ў школе;
аказанне дапамогі сям'і ў новай сітуацыі, якая ўзнікае пры падрыхтоўцы да навучання ў школе і пры паступленні дзіцяці ў школу.