Парадак падачы зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб, усталяваны
ў дзяржаўнай установе адукацыі "Ільянскі яслі-сад"
Паважаны наведвальнік!
Парадак падачы зваротаў усталяваны артыкулам 10 Закона Рэспублікі Беларусь "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб" (далей - Закон).
Спосабы падачы зваротаў:
Звароты падаюцца ў пісьмовай альбо электроннай форме, а таксама выкладаюцца ў вуснай форме.
Пісьмовыя звароты могуць быць пададзены нарачным (кур'ерам), накіраваныя па пошце, пакінутыя ў ходзе асабістага прыёму, а таксама шляхам унясення заўвагі і (або) прапановы ў кнігу заўваг і прапаноў кіравання.
Электронныя звароты накіроўваюцца ў кіраванне праз раздзел сайта кіравання «электронныя звароты». З парадкам падачы электронных зваротаў і патрабаванням да іх зьместу можна пазнаёміцца ў раздзеле "Электронныя звароты».
Вусныя звароты выкладаюцца ў ходзе асабістага прыёму.
Тэрміны падачы зваротаў.
Падача заяўнікамі заяў і прапаноў ва ўпраўленне тэрмінам не абмежавана. Скаргі могуць быць пададзены заяўнікамі на працягу трох гадоў з дня, калі яны даведаліся ці павінны былі даведацца аб парушэнні іх правоў, свабод і (або) законных інтарэсаў. У выпадку, калі ўказаны тэрмін прапушчаны па ўважлівай прычыне (цяжкае захворванне, інваліднасць, працяглая камандзіроўка і інш.), Наяўнасць якой пацверджана адпаведнымі дакументамі, прадстаўленымі заяўнікам, гэты тэрмін падлягае аднаўленню па рашэнні кіраўніцтва кіравання, і скарга разглядаецца ў парадку, устаноўленым Законам.
Патрабаванні да зваротаў.
У адпаведнасці з арт. 12 Закона да зваротаў прад'яўляюцца наступныя патрабаванні:
1. Звароты выкладаюцца на беларускай або рускай мове.
2. Пісьмовыя звароты грамадзян, за выключэннем заўваг і прапаноў, якія ўносяцца ў кнігу заўваг і прапаноў, павінны змяшчаць: назву і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот; прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання) і (або) месца працы (вучобы); выкладанне сутнасці звароту; асабісты подпіс грамадзяніна (грамадзян).
3. Пісьмовыя звароты юрыдычных асоб павінны змяшчаць: назву і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот; поўнае найменне юрыдычнай асобы і яго месца знаходжання; выкладанне сутнасці звароту; прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты; асабісты подпіс кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты, завераны пячаткай юрыдычнай асобы.
4. Электронныя звароты павінны змяшчаць: ад грамадзян: назву і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот; прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання) і (або) месца працы (вучобы); выкладанне сутнасці звароту; ад юрыдычных асоб: назву і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот; поўнае найменне юрыдычнай асобы і яго месца знаходжання; выкладанне сутнасці звароту; прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты; выклад сутнасці звароту.
5 Заўвагі і (або) прапановы ўносяцца ў кнігу заўваг і прапаноў у адпаведнасці з формай кнігі заўваг і прапаноў, устаноўленай Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь.
6. Тэкст звароту павінен паддавацца прачытання. Рукапісныя звароты павінны быць напісаны выразным, разборлівым почыркам. Не дапускаецца ўжыванне ў зваротах нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў.
6. Да пісьмовых зваротаў, падаваным прадстаўнікамі заяўнікаў, прыкладаюцца дакументы, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.
7. У зваротах павінна ўтрымлівацца інфармацыя аб выніках іх папярэдняга разгляду з дадаткам (пры наяўнасці) пацвярджаюць гэту інфармацыю.