Новости проекта
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 0 человек

Арганізацыя работы з выхаванцамі ў летні перыяд

Дата: 22 июня 2018 в 11:36, Обновлено 15 апреля 2019 в 16:22

АРГАНІЗАЦЫЯ ЛЕТНЯЙ АЗДАРАЎЛЕНЧАЙ РАБОТЫ

ва ўстанове адукацыі ДУА " Ільянскі яслі-сад"

Падрыхтоўка да летняй аздараўленчай работы

 У адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі працягласць летняга аздараўленчага перыяду (летніх канікул) ва ўстанове дашкольнай адукацыі складае 90 дзён.

Арганізацыя дзейнасці ўстаноў дашкольнай адукацыі ў летні перыяд патрабуе дбайнай падрыхтоўкі з боку ўпраўленняў (аддзелаў) адукацыі, спорту і турызму, арганізацый аховы здароўя, устаноў дашкольнай адукацыі, а таксама міжведамаснага ўзаемадзеяння з адпаведнымі структурнымі падраздзяленнямі Міністэрства па надзвычайных сітуацыях (тэрытарыяльнымі ўпраўленнямі па надзвычайных сітуацыях), Міністэрства ўнутраных спраў (Дзяржаўная аўтаінспекцыя) і інш.

Медыцынскія работнікі арганізацый аховы здароўя і педагагічныя работнікі ўстаноў дашкольнай адукацыі ўзаемадзейнічаюць па пытаннях забеспячэння летняга аздараўлення выхаванцаў праз арганізацыю і кантроль санітарна-эпідэміялагічнага рэжыму, распарадку дня, харчавання, санітарнага стану памяшкання і інш.

З мэтай забеспячэння бяспечных умоў знаходжання выхаванцаў, а таксама стварэння адаптыўнага адукацыйнага асяроддзя, якое садзейнічае іх паўнавартаснаму развіццю, умацаванню здароўя, Упраўленне (Аддзел) па адукацыі, спорце і турызме выдае загад аб падрыхтоўцы і правядзенні летняй аздараўленчай работы ва ўстановах дашкольнай адукацыі.

Паказчыкамі гатоўнасці ўстановы дашкольнай адукацыі да летняга перыяду з'яўляюцца:

наяўнасць і спраўнасць стацыянарнага гульнявога і спартыўнага абсталявання, плёскальных басейнаў;

наяўнасць гульняў і цацак, спартыўнага інвентару, вучэбных выданняў, сродкаў навучання для арганізацыі розных відаў дзіцячай дзейнасці;

функцыянаванне палівальнай сістэмы;

забеспячэнне замены пяску ў шматфункцыянальных пясочніцах з крышкамі, якія зачыняюцца (наяўнасць адпаведнага суправаджальнага дакумента);

засетчанасць вокнаў ва ўстанове дашкольнай адукацыі.

З мэтай стварэння спрыяльных умоў для знаходжання выхаванцаў ва ўстанове дашкольнай адукацыі арганізуецца праца па выяўленні ў законных прадстаўнікоў выхаванцаў патрэбы ва ўстановах дашкольнай адукацыі ў летні перыяд.

Пры скарачэнні колькасці выхаванцаў у летні перыяд дапускаецца перафарміраванне груп ва ўстанове дашкольнай адукацыі, у тым ліку ў рознаўзроставыя групы, або іх закрыццё; наведванне ўстановы дашкольнай адукацыі навучэнцамі першых класаў, размешчаных на яго базе.

Асаблівасці арганізацыі адукацыйнага працэсу ў летні аздараўленчы перыяд

Арганізацыя адукацыйнага працэсу ва ўстановах дашкольнай адукацыі ў летні перыяд ўключае аптымальнае чаргаванне спецыяльна арганізаванай і нерэгламентаванай дзейнасці выхаванцаў. Пры гэтым неабходна ўлічваць, што ў перыяд летняй аздараўленчай кампаніі павялічваецца час знаходжання выхаванцаў на свежым паветры, скарачаецца колькасць часу, адведзенага на правядзенне спецыяльна арганізаванай дзейнасці.

Змест адукацыі дзяцей у летні перыяд рэалізуецца ў партнёрскай дзейнасці дарослага з выхаванцамі, якая прадугледжвае:

уключанасць педагога ў дзейнасць нароўні з дзецьмі;

добраахвотнае далучэнне дзяцей да дзейнасці (без псіхічнага і дысцыплінарнага прымусу);

свабодныя зносіны і перамяшчэнне дзяцей у час дзейнасці;

адкрытае часовае завяршэнне дзейнасці (кожны працуе ў сваім тэмпе);

інтэграцыю мастацка-эстэтычнай і фізкультурна-аздараўленчай дзейнасці з іншымі відамі дзіцячай дзейнасці (пазнавальнай практычнай, зносінамі, гульнявой, працоўнай і інш.).

У перыяд летняга аздараўлення прыярытэтным з'яўляецца арганізацыя дзейнасці дзяцей фізкультурна-аздараўленчай і мастацка-эстэтычнай накіраванасці, якая ажыццяўляецца ў спецыяльна арганізаваных формах, рэгламентаваных тыпавым вучэбным планам дашкольнай адукацыі, па адпаведных адукацыйных абласцях («Фізічная культура», «Мастацтва») і нерэгламентаванай дзейнасці выхаванцаў, якая ўключае:

самастойную дзейнасць ва ўмовах створанай педагагічнымі работнікамі прадметна-развіццёвага адукацыйнага асяроддзя, якое забяспечвае кожнаму дзіцяці магчымасць выбраць дзейнасць па інтарэсах і якая дазваляе яму ўзаемадзейнічаць з аднагодкамі або дзейнічаць індывідуальна;

арганізаваную педагагічным работнікам дзейнасць дзяцей, накіраваную на рашэнне адукацыйных задач.

Фізкультурна-аздараўленчая праца ўключае:

ранішнюю гімнастыку;

фізкультурныя заняткі (гульнявога, сюжэтнага, тэматычнага выгляду);

рухомыя гульні і фізічныя практыкаванні на прагулцы;

актыўны адпачынак (фізкультурны вольны час, фізкультурныя святы, Дні здароўя);

самастойную рухальную дзейнасць;

загартоўванне.

Ранішняя гімнастыка праводзіцца штодня на паветры. У яе ўтрыманне з улікам узроставых асаблівасцяў выхаванцаў могуць быць уключаны:

комплекс агульнаразвіваючых практыкаванняў;

абгульванне сюжэту;

3-4 рухомыя гульні;

фізічныя практыкаванні з выкарыстаннем паласы перашкод, найпростых трэнажораў;

аздараўленчы бег на ўчастку;

элементы рытмічнай гімнастыкі, танцавальныя рухі, карагоды і інш.

У летні перыяд ствараюцца спрыяльныя ўмовы для рухальнай актыўнасці дзяцей і ўзмацнення аздараўленчага ўздзеяння фізічных практыкаванняў.

Фізкультурныя заняткі на паветры накіраваныя на:

павышэнне адаптыўных і функцыянальных магчымасцяў арганізма выхаванцаў на аснове комплекснага выкарыстання фізічных практыкаванняў, рухомых гульняў у спалучэнні з прыроднымі сродкамі аздараўлення (сонца, паветра, вада, кліматычныя ўмовы) і гігіенічнымі фактарамі (наяўнасць спартыўнага адзення і абутку, гігіена месцаў правядзення заняткаў і інш.);

пашырэнне рухальнага вопыту дзяцей; замацаванне і ўдасканаленне практыкаванняў у хадзьбе, бегу, скачках, лажанні, кіданні; развіццё фізічных якасцяў (сілы, хуткасці, спрыту, вынослівасці, гнуткасці); авалоданне элементамі спартыўных гульняў, тэхнікай спартыўных практыкаванняў за кошт аптымальнага і варыятыўнага прымянення прадметнага фізкультурна-развіццёвага асяроддзя, адэкватнага ўзросту і здольнасцям выхаванцаў.

Пры арганізацыі рухомых гульняў і фізічных практыкаванняў на прагулцы асаблівую ўвагу варта надаваць індывідуальнай рабоце з выхаванцамі. Падбор матэрыялу неабходна ажыццяўляць з улікам асаблівасцяў рухальнага развіцця дзяцей ранняга і дашкольнага ўзросту.

Актыўны адпачынак (фізкультурны вольны час, фізкультурныя святы, Дні здароўя) як форма калектыўнага, актыўнага адпачынку, комплексна вырашае аздараўленчыя, адукацыйныя і выхаваўчыя задачы, спрыяе развіццю ў дзяцей умення творча выкарыстоўваць рухальны вопыт ва ўмовах эмацыйных зносін з аднагодкамі, падахвочвае кожнае дзіця да максімальнай праявы сваіх здольнасцяў.

Тэматыка фізкультурна-масавых мерапрыемстваў на паветры павінна адлюстроўваць спецыфіку летняга аздараўлення.

Самастойная рухальная дзейнасць з'яўляецца адным з структурных кампанентаў рухальнага рэжыму ва ўстанове дашкольнай адукацыі. Менавіта ў гэтым відзе дзейнасці дзіця ў найбольшай ступені можа праявіць узровень сваіх рухальных, гульнявых, камунікатыўных уменняў. Самастойная рухальная дзейнасць узнікае па ініцыятыве дзіцяці і праходзіць пад наглядам дарослага, пры яго ўскосным кіраўніцтве. Для яе разнастайнасці ў перыяд летняга аздараўлення неабходна стварэнне наступных умоў:

уключэнне ў рэжым дня часу на самастойную рухальную дзейнасць (раніцай, пасля сняданку, на прагулках, пасля сну, у розных відах дзейнасці);

забеспячэнне неабходным спартыўным інвентаром (абсталяваннем) для выканання фізічных практыкаванняў на паветры;

прадастаўленне дастатковага месца для рухаў, выканання фізічных практыкаванняў;

індывідуалізацыя (дыферэнцыяцыя) фізічных практыкаванняў з улікам узроўняў (гіпер-рухомыя, маларухомыя, аптымальна рухомыя дзеці) і тыпаў рухальнай актыўнасці выхаванцаў.

Загартоўванне з'яўляецца важным сродкам умацавання здароўя выхаванцаў пры ўмове, што яно арганічна ўключана ў комплекс фізкультурна-аздараўленчых мерапрыемстваў і ўяўляе сабой пэўную сістэму, простую ў выкананні і якая адказвае індывідуальным асаблівасцям здароўя і развіцця дзяцей.

Метады загартоўвання неабходна ўключаць у рэжымныя працэсы, выкарыстоўваючы натуральныя прыродныя фактары (паветра, ваду, рассеяныя прамяні сонца):

штодзённыя аздараўленчыя прагулкі (не радзей двух раз у дзень агульнай працягласцю не менш за 3 ч 20 мін — 4 ч у залежнасці ад рэжыму ўстановы дашкольнай адукацыі);

шматразовае мыццё рук на працягу дня;

паласканне паражніны рота вадой пакаёвай тэмпературы пасля кожнага прыёму ежы;

дзённы (начны) сон пры адчыненых вокнах (пазбягаючы скразнякоў);

хада басанож на працягу дня: да і пасля сну, у любы час па жаданні дзяцей (ад 2-5 мін у групе першага ранняга ўзросту да 15-20 мін у старэйшай групе); па траве, пяску.

Мастацка-эстэтычная праца ўключае:

выяўленчую дзейнасць (маляванне, лепка, аплікацыя, канструяванне, дзіцячы дызайн);

музычную дзейнасць выхаванцаў;

азнаямленне з творамі мастацкай літаратуры і фальклору.

 Выяўленчая дзейнасць выхаванцаў ўключае:

разгляданне твораў выяўленчага і дэкаратыўна-прыкладнога мастацтва, якія адлюстроўваюць прыгажосць гадовай прыроды;

правядзенне мастацка-дыдактычных гульняў, накіраваных на развіццё ў дзяцей уяўленняў аб форме, колеры;

эксперыментаванне з выяўленчымі, прыроднымі і дадатковымі матэрыяламі;

ўключэнне ў адукацыйны працэс творчых заданняў, якія спрыяюць развіццю творчага ўяўлення выхаванцаў (прыдумванне новых вобразаў, падбор каляровых спалучэнняў, дадатак раней створаных сюжэтаў з дапамогай разнастайных матэрыялаў і тэхнік, маляванне з натуры (дрэў, кветак), крэйдамі на асфальце, палачкамі на пяску);

засваенне нетрадыцыйных тэхнік малявання (граттаж, пальцавы жывапіс, монатыпія, пластылінаграфія, набрызг, флоротыпія, ніткаграфія і інш.);

лепка з гліны, пластыліну, салёнага цеста (аб'ёмныя выявы, дэкаратыўныя пласціны);

аплікацыйная дзейнасць (стварэнне плоскасных, полуаб’ёмных малюнкаў; аб'ёмных аплікацый ў тэхніцы папяровай пластыкі (з палос, пакамячанай паперы; аплікацый з элементамі фларыстыкі і інш.);

канструяванне тэхнічнае (з канструктыўнага матэрыялу, дэталяў канструктараў) і мастацкае (з паперы, кардона, прыроднага і дадатковага матэрыялаў);

дзіцячы дызайн: аранжыроўкі (букеты, карціны з раслін, Біжутэрыя са штучнага і прыроднага матэрыялу і інш.); дызайн адзення (праектаванне масак, галаўных убораў, касцюмаў для святаў і забаў); дэкаратыўна-прасторавы дызайн (інтэр'ер лялечнага кутка, стварэнне дэкаратыўных пано і інш.).

У летні аздараўленчы перыяд з мэтай стварэння эмацыйнага камфорту дзяцей мэтазгодным з'яўляецца:

уключэнне выяўленчай дзейнасці ў дзіцячыя святы;

правядзенне забаў, якія ўключаюць эксперыментаванне дзяцей з выяўленчымі і прыроднымі матэрыяламі, садзейнічаюць замацаванню уяўленняў аб відах, жанрах мастацтва, сродках мастацкай выразнасці, конкурсаў з рознымі намінацыямі;

арганізацыя творчых майстэрняў, займальных гульнятэк, гульняў з пяском.

У летні аздараўленчы перыяд пры арганізацыі музычнай дзейнасці выхаванцаў важным з'яўляецца:

выкарыстанне музыкі ў рэжымных момантах;

фонавае гучанне ўпадабаных дзецям вакальных і інструментальных твораў;

правядзенне музычна-дыдактычных гульняў і заданняў, музычных віктарын;

уключэнне ў адукацыйны працэс музычных твораў, якія ўвасабляюць "летнія" вобразы (А. Вівальдзі, П. і. Чайкоўскага і інш.);

сольнае і калектыўнае музіцыраванне;

самастойная музычная дзейнасць дзяцей (выкананне песень і танцаў, арганізацыя сюжэтна-ролевых гульняў з «музычнымі» сюжэтамі).

На прагулцы, экскурсіі можна арганізаваць музычныя гульні пад спевы, карагоды, музіцыраванне на самастойна вырабленых цацках-інструментах (шэйкеры з разнастайнымі напаўняльнікамі, міні-кастаньеты і барабанчыкі), з выкарыстаннем бытавых прадметаў (грабянец, вядзерца, шастаць папера і цэлафан); музычна-творчыя гульні, якія прадугледжваюць выкарыстанне «першаэлементаў» музыкі — воплескаў, прытопаў, пстрычак і да т.п., вакальныя і рухальныя імправізацыі, звязаныя з назіранымі з'явамі.

Віды музычных гульняў, якія выкарыстоўваюцца ў музычнай дзейнасці:

Камунікатыўныя музычныя гульні, гульні-танцы.

Музычныя гульні з спевам, карагоды.

Рухомыя музычныя гульні, змест якіх накіраваны на:

развіццё ўспрымання сродкаў музычнай выразнасці з дапамогай культуры руху;

фарміраванне асноўных рухальных уменняў і навыкаў, арыенціроўкі ў прасторы;

фарміраванне ўяўленняў аб музычнай форме, музычных жанрах, танцавальных рухах;

развіццё музычна-творчых здольнасцяў.

Гульні з музычнымі інструментамі.

Музычныя гульні-рэлаксацыі.

У летні аздараўленчы перыяд з мэтай стварэння эмацыйнага дабрабыту выхаванцаў мэтазгодным  з'яўляецца правядзенне фальклорных святаў, забаў і іншых мерапрыемстваў.

У працы з дзецьмі дашкольнага ўзросту ў летні перыяд асаблівае значэнне мае далучэнне дзяцей да твораў мастацкай літаратуры і фальклору. Творы мастацкай літаратуры і фальклору, якія рэкамендаваны вучэбнай праграмай дашкольнай адукацыі, ўключаюцца ва ўсе рэжымныя працэсы і віды дзіцячай дзейнасці. Формы дзейнасці, у якой прымяняецца мастацкае слова, вызначаюцца педагагічнымі работнікамі з улікам умоў установы дашкольнай адукацыі і яго дзейнасці ў летні аздараўленчы перыяд.

Асаблівасці арганізацыі харчавання і пітнога рэжыму

У летні аздараўленчы перыяд важна забяспечыць сістэму мер, накіраваную на якасць арганізацыі рацыянальнага, збалансаванага харчавання, якое забяспечвае арганізм дзіцяці ўсімі неабходнымі яму харчовымі рэчывамі (бялкамі, тлушчамі, вугляводамі, вітамінамі, мінеральнымі солямі) і энергіяй. Для забеспячэння бяспекі харчавання выхаванцаў ва ўмовах функцыянавання розных формаў арганізацыі дашкольнай адукацыі неабходна надаваць увагу не толькі якасці прадуктаў, якія паступаюць на харчблок, але і ўмовам, тэрмінам іх захоўвання, захаванню патрабаванняў да тэхналогіі падрыхтоўкі гатовых страў, тэрмінаў прыдатнасці і ўмовам захоўвання гатовых страў.

Прыкладныя двухтыднёвыя рацыёны павінны распрацоўвацца з улікам сезоннасці. У летні перыяд перавага аддаецца свежай гародніне, садавіне, сокам.

З мэтай прафілактыкі недастатковасці вітамінаў і мінеральных рэчываў ва ўстановах дашкольнай адукацыі штодня праводзіцца С-вітамінізацыя дзённага або сутачнага рацыёну (супаў або напояў) з разліку колькасці аскарбінавай кіслаты на порцыю згодна  ўстаноўленым Нормам харчавання.

С-вітамінізацыя дзённага або сутачнага рацыёну праводзіцца медыцынскім работнікам ці іншай упаўнаважанай асобай (шэф-повар, повар) у парадку, вызначаным патрабаваннямі прававых актаў. С-вітамінізацыя ўзвараў праводзіцца пасля іх астуджэння да тэмпературы + 12 ° C - + 15 ° C, перад раздачай ежы. Пры С-вітамінізацыі кісялёў аскарбінавую кіслату ўводзяць у крухмальную муку. У выпадку атрымання дзецьмі полівітамінных або вітамінна-мінеральных комплексаў С-вітамінізацыя дзённага або сутачнага рацыёну не праводзіцца, калі ўтрыманне вітаміна С у гэтых комплексах забяспечвае не менш за 80 % сутачнай патрэбы ў ім выхаванца. Падагрэў С-вітамінізаваных страў не дапускаецца.

Для арганізацыі якаснага рацыянальнага харчавання выхаванцаў неабходна:

забяспечыць энергетычную каштоўнасць сутачных рацыёнаў харчавання, адпаведных энергатратах дзяцей;

максімальна разнастаіць і збалансаваць рацыён па ўсіх замяняльных і незаменных харчовых фактарах, уключаючы бялкі і амінакіслоты, харчовыя тлушчы і тлустыя кіслоты, вітаміны, мінеральныя солі і мікраэлементы, а таксама мінорных кампаненты ежы (флаваноіды, нуклеатыды і інш.);

выкарыстоўваць тэхналагічную і кулінарную апрацоўку прадуктаў і страў, якая забяспечвае іх высокія смакавыя якасці і захаванасць зыходнай харчовай каштоўнасці;

улічваць індывідуальныя асаблівасці выхаванцаў (у тым ліку непераноснасць імі асобных прадуктаў і страў);

забяспечыць санітарна-гігіенічную бяспеку харчавання (выкананне адпаведных санітарных патрабаванняў да стану харчблока, прадуктаў харчавання, якія пастаўляюцца, іх транспартоўцы, захоўванні, падрыхтоўкі, раздачы страў і інш.).

У летні час асаблівую ўвагу неабходна надаць арганізацыі пітнога рэжыму, бо падчас спёкі патрэба ў вадкасці ў дзіцяці істотна павялічваецца. Для арганізацыі пітнога рэжыму выхаванцаў выкарыстоўваецца негазаваная пітная вада прамысловай вытворчасці, фасаваная ў ёмістасці, або кіпячоная, якая захоўваецца не больш за 6 гадзін.

Пітная вада павінна быць даступная дзіцяці на працягу ўсяго часу яго знаходжання ва ўстанове дашкольнай адукацыі. Пітная вада выносіцца на вуліцу, разліваецца ў аднаразовы посуд ці посуд індывідуальнага карыстання па просьбе дзяцей.

Нарматыўнае прававое забеспячэнне арганізацыі летняй аздараўленчай работы ва ўстановах дашкольнай адукацыі

1.      Кодекс Республики Беларусь об образовании от 13 января 2011 г. № 243-З (в ред. Законов Республики Беларусь от 04.01.2014 № 126-З).

2.      Закон Республики Беларусь от 4 января 2014 г. № 125-З «О физической культуре и спорте».

3.      Указ Президента Республики Беларусь от 5 января 2012 г. № 10 «О совершенствовании порядка оказания медицинской помощи обучающимся».

4.      Постановление Совета Министров Республики Беларусь от 21 февраля 2005 г. № 177 «Об утверждении Положения об организации питания учащихся, получающих общее среднее образование, специальное образование на уровне общего среднего образования»
(в ред. постановлений Совета Министров Республики Беларусь от 28.11.2014 № 1114).

5.      Постановление Совета Министров Республики Беларусь от 29 февраля 2008 г. № 307 «О размере и порядке взимания платы за питание детей, получающих дошкольное образование, специальное образование на уровне дошкольного образования» (в ред. постановления Совета Министров Республики Беларусь от 27.03.2014 № 266).

6.      Разъяснения по применению постановления Совета Министров Республики Беларусь от 27 марта 2014 г. № 266 «О внесении изменений и дополнений в постановление Совета Министров Республики Беларусь от 29 февраля 2008 г. № 307».

7.      Постановление Совета Министров Республики Беларусь от 27 апреля 2013 г. № 317 «О нормах питания и денежных нормах расходов на питание обучающихся, а также участников образовательных мероприятий из числа лиц, обучающихся в учреждениях образования» (в ред. постановления Совета Министров Республики Беларусь от 26.11.2014 № 1104).

8.      Организация рационального питания детей в дошкольных учреждениях. Руководство № 11-14-1-2000. Разработано Министерством здравоохранения Республики Беларусь, Белорусским научно-исследовательским санитарно-гигиеническим институтом, Республиканским центром гигиены и эпидемиологии, Министерством образования Республики Беларусь.

9.      Организация рационального питания детей в интернатных учреждениях. Руководство № 11-14-2-2002. Разработано Министерством здравоохранения Республики Беларусь, НИИ санитарии и гигиены, Республиканским центром гигиены и эпидемиологии Министерства здравоохранения Республики Беларусь, Минским городским центром гигиены и эпидемиологии, Белорусским государственным медицинским университетом, Министерством образования Республики Беларусь.

10.    Постановление Министерства образования Республики Беларусь от 7 августа 2003 г. № 58 «Об утверждении Инструкции о расследовании и учете несчастных случаев с обучающимися и воспитанниками».

11.    Приказ Министерства образования Республики Беларусь от 27 января 2004 г. № 403 «Об изменениях и дополнениях к «Сборнику рецептур блюд для детей раннего и дошкольного возраста» (2003 г.), которые выявлены как издержки при издании (опечатки).

12.    Методические рекомендации Министерства образования Республики Беларусь «Организация рационального питания детей в дошкольных учреждениях». — Минск, 2006.

13.    Инструкция 2.3.1.10-15-26-2006 «Проведение и контроль С-витаминизации рационов питания», утвержденная постановлением Главного государственного санитарного врача Республики Беларусь от 31 октября 2006 г. № 132.

14.    Постановление Министерства образования Республики Беларусь от 24 сентября 2007 г. № 50 «Об утверждении перечней оборудования для учреждений, обеспечивающих получение дошкольного образования» (в ред. постановления Министерства образования Республики Беларусь от 04.11.2009 № 69).

15.    Постановление Министерства здравоохранения Республики Беларусь от 29 августа 2008 г. № 135 «Об утверждении Инструкции об организации диетического питания в государственных организациях здравоохранения» (в ред. постановления Министерства здравоохранения Республики Беларусь от 20.07.2011 № 71).

16.    Сборник нормативных документов «Гигиена детей и подростков», вып. 1 / сост. А. А. Малахова, Минск, 2009.

17.    Приказ Министра здравоохранения Республики Беларусь от 1 июня 2009 г. № 532 «Об утверждении некоторых клинических протоколов»» (Приложение «Клинический протокол диагностики, лечения и медицинской реабилитации детского населения Республики Беларусь с избыточной массой тела и ожирением»).

18.    Постановление Министерства образования Республики Беларусь от 25 июля 2011 г. № 150 «Об утверждении Положения об учреждении дошкольного образования и признании утратившими силу некоторых нормативных правовых актов Министерства образования Республики Беларусь» (в ред. постановления Минобразования от 20.08.2013 № 78).

19.    Постановление Министерства образования Республики Беларусь от 25 июля 2011 г. № 154 «Об утверждении типового учебного плана дошкольного образования».

20.    Письмо Министерства здравоохранения Республики Беларусь, Министерства образования Республики Беларусь от 10 мая 2012 № 10-17/П-18/3/10-27/16-643 «О разъяснении основных аспектов организации оказания медицинской помощи в учреждениях образования».

21.    Приказ Министерства здравоохранения Республики Беларусь от 31 мая 2012 г. № 669 «О совершенствовании организации оказания медицинской помощи детям в учреждениях образования» (вместе с Инструкцией об организации оказания медицинской помощи детям в учреждениях образования).

22.    Приказ Министра здравоохранения Республики Беларусь от 13 июля 2012 г. № 801 «О совершенствовании организации лечебного (диетического) питания детей с целиакией».

23.    Письмо Министерства образования Республики Беларусь от 30.07.2012 № 10-16/1250 «О распределении обязанностей лиц, ответственных за организацию безопасного питания в дошкольных учреждениях, при написании меню-требования».

24.    Постановление Министерства образования Республики Беларусь от 27 ноября 2012 г. № 133 «Об утверждении учебной программы дошкольного образования».

25.    Постановление Министерства здравоохранения Республики Беларусь от 25 января 2013 г. № 8 «Об утверждении Санитарных норм и правил «Требования для учреждений дошкольного образования» и признании утратившими силу некоторых постановлений Министерства здравоохранения Республики Беларусь и их отдельных структурных элементов» (в ред. постановления Министерства здравоохранения Республики Беларусь от 25.11.2014 № 78).

26.    Саванович, И.  И. Лечебное питание при непереносимости глютена у детей / И.  И. Саванович. — Минск, 2013. — 24 с.

27.    Сборник рецептур блюд для детей раннего и дошкольного возраста / Т.  Д. Андрианова [и др.]. — Минск : Нац. ин-т образования, 2003. — 632 с.

28.    Постановление Министерства по чрезвычайным ситуациям Республики Беларусь от 14 марта 2014 г. № 3 «Об утверждении Правил пожарной безопасности Республики Беларусь. ППБ Беларуси 01-2014».

29.    Постановление Министерства образования Республики Беларусь от 14 июля 2014 г. № 105 «Об установлении перечней и норм обеспечения спортивным инвентарем и оборудованием, необходимым для организации физического воспитания обучающихся учреждений образования, иных организаций, индивидуальных предпринимателей, которым в соответствии с законодательством предоставлено право осуществлять образовательную деятельность, проведения с ними физкультурно-оздоровительных и массовых мероприятий».

30.    Постановление Министерства спорта и туризма Республики Беларусь от 6 октября 2014 г. № 61 «Об утверждении Правил безопасности проведения занятий физической культурой и спортом».

Праграмна-метадычнае забеспячэнне летняй аздараўленчай работы ва ўстановах дашкольнай адукацыі

1.     Анцыпирович, О. Н. В мире музыки : учеб. нагляд. пособие для педагогов учреждений дошк. образования / О. Н. Анцыпирович,
О. Н. Зыль. — Минск : Пачатковая школа, 2013. — 48 с. — (Серия «Мир детства»).

2.     Анцыпирович, О. Н. Музыкально-эстетическое развитие детей дошкольного возраста (с электронным приложением) : учеб. нагляд. пособие для педагогов учреждений дошк. образования /
О. Н. Анцыпирович, О. Н. Зыль. — Минск : Адукацыя і выхаванне, 2012. — 24 с. : 31 с. ил.

3.     Анцыпирович, О. Н. Тропинка в мир музыки : учеб. нагляд. пособие для педагогов учреждений дошк. образования / О. Н. Анцыпирович, О. Н. Зыль. — Минск : Жасскон, 2012. — 52 с. : 24 с. ил. — (Серия «Мир детства»).

4.     Анцыпіровіч, В. М. У свеце музыкі : вучэб. нагляд. дапаможнік для педагогаў устаноў дашк. адукацыі / В. М. Анцыпіровіч, А. М. Зыль. — Мінск : Пачатковая школа, 2013. — 48 с. — (Серыя «Свет дзяцінства»).

5.     Васильева, О. К. Педагогическая поддержка сюжетно-ролевых игр детей : пособие для педагогов учреждений дошк. образования /
О. К. Васильева. — Мозырь :  Содействие, 2013. — 152 с.

6.     Вучэбная праграма дашкольнай адукацыі. — Мінск : Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь, Нац. ін-т адукацыі, 2012. — 416 с.

7.     Глазырина, Л. Д. Двигательная деятельность в группе «Почемучки» : пособие для педагогов учреждений дошк. образования / Л.  Д. Глазырина. — Минск : Зорны Верасок, 2010. — 360 с.

8.     Глазырина, Л. Д. Физкультурные занятия в группе «Фантазеры»: пособие для педагогов учреждений дошк. образования / Л. Д. Глазырина. — Минск : Нац. ин-т образования, 2011. — 240 с.

9.     Горбатова, Е. В. Веселые игры с линией и цветом (Серия «Умней-ка!») : учеб. нагляд. пособие для педагогов учреждений дошк. образования / Е. В. Горбатова. — Минск : Жасскон, 2012. — 40 с.

10.  Горбатова, Е. В. Художественная мозаика (Серия «Умней-ка!») : учеб. нагляд. пособие для педагогов учреждений дошк. образования /
Е. В. Горбатова. — Минск : Жасскон, 2012. — 40 с.

11.  Горбатова, Е. В. Художественное развитие детей дошкольного возраста (с электронным приложением) : пособие для педагогов учреждений дошк. образования / Е. В. Горбатова. — Минск : Адукацыя і выхаванне, 2012. — 72 с.

12.  Горелова, Л. А. Твоя столица: стадионы и спортплощадки Минска : учеб. нагляд. пособие для педагогов учреждений дошк. образования / Л. А. Горелова. — Минск : Народная асвета, 2011. — 
22 с. : 26 с. ил. — (Страницы родной земли).

13.  Гракова, К. Г. Твоя столица: заводы и фабрики Минска : учеб. нагляд. пособие для педагогов учреждений дошк. образования /
К. Г. Гракова. — Минск : Народная асвета, 2011. — 15 с. : 26 с. ил. — (Страницы родной земли).

14.  Давидович, А. Л. Развитие речевого творчества старших дошкольников : пособие для педагогов учреждений дошк. образования / А. Л. Давидович. — Мозырь : Белый Ветер, 2014. — 104 с.

15.  Давидович, Е. Б. Твоя столица: архитектура Минска : учеб. нагляд. пособие для педагогов учреждений дошк. образования /
Е. Б. Давидович. — Минск : Народная асвета, 2011. — 14 с. : 25 с. ил. — (Страницы родной земли).

16.  Дубинина, Д. Н. В мире сказок : учеб. нагляд. пособие для педагогов учреждений дошк. образования с русским языком обучения / Д. Н. Дубинина — Минск : Пачатковая школа, 2013. — 24 с. — (Серия «Мир детства»).

17.  Дубинина, Д. Н. Игры с картинками для малышей : учеб. нагляд. пособие для педагогов учреждений дошк. образования /
Д. Н. Дубинина. — Минск : Жасскон, 2012. — 28 с. : 32 с. ил. — (Серия «Мир детства»).

18.  Дубинина, Д. Н. Путешествие в сказку : учеб. нагляд. пособие для педагогов учреждений дошк. образования / Д. Н. Дубинина. — Минск : Жасскон, 2012. — 20 с. : 24 с. ил. — (Серия «Мир детства»).

19.  Дубініна, Д. М. Родная прырода ў вуснай народнай творчасці : дапаможнік для педагогаў устаноў дашк. адукацыі / Д. М. Дубініна,
А. А Страха, Д. У. Дубінін. — Мінск : Нац. ін-т адукацыі, 2012. — 136 с.

20.  Дубініна, Д. М. Родная прырода ў вуснай народнай творчасці : дапаможнік для педагогаў устаноў дашк. адукацыі / Д. М. Дубініна,
А. А. Страха, Д. У. Дубінін. — Мазыр : Белы Вецер, 2014. — 136 с.

21.  Дубініна, Д. М. У свеце казак: вучэб. нагляд. дапаможнік для педагогаў устаноў дашк. адукацыі з беларускай мовай навучання /
Д. М. Дубініна. — Мінск : Пачатковая школа, 2013. — 24 с. — (Серыя «Свет дзяцінства»).

22.  Евдокимова, Н. Н. Твоя столица: театры Минска : учеб. нагляд. пособие для педагогов учреждений дошк. образования / Н. Н. Евдокимова. — Минск : Народная асвета, 2011. — 15 с. : 27 с. ил. — (Страницы родной земли).

23.  Житко, И. В. Веселые игры с числами и фигурами (Серия «Умней-ка!») : учеб. нагляд. пособие для педагогов учреждений дошк. образования / И. В. Житко. — Минск : Жасскон, 2012. — 64 с.

24.  Житко, И. В. Играем в математику : учеб. нагляд. пособие для педагогов учреждений дошк. образования / И. В. Житко — Минск : Жасскон, 2012. — 16 с. : 24 с. ил. — (Серия «Мир детства»).

25.  Житко, И. В. Математика для малышей : учеб. нагляд. пособие для педагогов учреждений дошк. образования / И. В. Житко. — Минск : Жасскон, 2012. — 16 с. : 32 с. ил. — (Серия «Мир детства»).

26.  Житко, И. В. Математическая мозаика (Серия «Умней-ка!») : учеб. нагляд. пособие для педагогов учреждений дошк. образования /
И. В. Житко. — Минск : Жасскон, 2012. — 64 с.

27.  Житко, И. В. Навстречу математике : учеб. нагляд. пособие для педагогов учреждений дошк. образования / И. В. Житко. — Минск : Пачатковая школа, 2013. — 24 с. — (Серия «Мир детства»).

28.  Жихар, О. П. Особенности планирования и организации работы с детьми в разновозрастных группах дошкольных учреждений : пособие для педагогов учреждений дошк. образования / О. П. Жихар,
З. В. Кощева. — Мозырь : Белый Ветер. — 2010. — 207 с.

29.  Жытко, І. У. Насустрач матэматыцы : вучэб. нагляд. дапаможнік для педагогаў устаноў дашк. адукацыі / І. У. Жытко. — Мінск : Пачатковая школа, 2013. — 24 с. — (Серыя «Свет дзяцінства»).

30.  Игра в жизни дошкольника : пособие для педагогов учреждений дошк. образования / Е. А. Панько [и др. ]; под ред. Я. Л. Коломинского, Е. А. Панько. — Мозырь : Белый Ветер, 2014. — 184 с.

31.  Казаручик, Г. Н. Экологическое воспитание детей дошкольного возраста : пособие для педагогов учреждений дошк. образования /
Г. Н. Казаручик. — Минск : Нац. ин-т образования, 2014. — 72 с.

32.  Ладутько, Л. К. Природа в развитии и воспитании детей дошкольного возраста (от 5 до 6 лет) : учеб.-метод. пособие для педагогов учреждений дошк. образования / Л. К. Ладутько, С. В. Шкляр. — Минск : Нац. ин-т образования, 2014. — 255 с.

33.  Ладутько, Л. К. Удивительный мир природы (от 5 до 6 лет) : учеб. нагляд. пособие для педагогов учреждений дошк. образования /
Л. К. Ладутько, С. В. Шкляр. — Минск : Нац. ин-т образования, 2014. — 48 с. : ил.

34.  Литвина, Н. В. Ознакомление детей старшего дошкольного возраста с рукотворным миром (с электронным приложением) : учеб.-метод. пособие для педагогов учреждений дошк. образования /
Н. В. Литвина, Е. И. Лосик. — Минск : Вышэйшая школа, 2014. — 109 с. : + 1 электрон. опт. диск.

35.  Недвецкая, Т. М. Учимся считать в игре : учеб. нагляд. пособие для педагогов учреждений дошк. образования / Т. М. Недвецкая. — Минск : Адукацыя і выхаванне, 2012. — 16 с. : 24 с. ил.

36.  Никашина, Г. А. Интеллектуально-творческое развитие детей дошкольного возраста : пособие для педагогов учреждений дошк. образования / Г. А. Никашина. — Минск : Нац. ин-т образования, 2014. — 167 с.

37.  Пашко, В. Л. Дошкольникам об эмоциях : учеб. нагляд. пособие для педагогов учреждений дошк. образования / В. Л. Пашко. — Минск : Адукацыя і выхаванне, 2012. — 16 с. : 24 с. ил.

38.  Петрикевич, А. А. Веселые игры по ознакомлению с природой (Серия «Умней-ка!») : учеб. нагляд. пособие для педагогов учреждений дошк. образования / А. А. Петрикевич. — Минск : Жасскон, 2012. — 40 с.

39.  Петрикевич, А. А. Твоя столица: парки и скверы Минска : учеб. нагляд. пособие для педагогов учреждений дошк. образования /
А. А. Петрикевич. — Минск : Народная асвета, 2011. — 14 с. : 27 с. ил. — (Страницы родной земли).

40.  Петрикевич, А. А. Экологическая мозаика (Серия «Умней-ка!») : учеб. нагляд. пособие для педагогов учреждений дошк. образования / А. А. Петрикевич. — Минск : Жасскон, 2012. — 40 с.

41.  Поздеева, Т. В. Уроки нравственности : учеб. нагляд. пособие для педагогов учреждений дошк. образования / Т. В. Поздеева. — Минск : Жасскон, 2012. — 20 с. : 28 с. ил. — (Серия «Мир детства»).

42.  Полягошко, С. В. Творческое развитие ребенка в условиях художественно-речевой деятельности : учеб. нагляд. пособие для педагогов учреждений дошк. образования / С. В. Полягошко. — Мозырь : Белый Ветер, 2014. — 82 л. : ил.; 47, [1] с.

43.  Пралеска: группа «Малыши». Хрестоматия : пособие для педагогов учреждений дошк. образования / сост. : А. И. Саченко,
Л. А. Саченко. — Минск : Нац. ин-т образования, 2011. — 112 с.

44.  Пралеска: группа «Почемучки». Хрестоматия : пособие для педагогов учреждений дошк. образования : в 2 ч. Ч. 1 / сост. : А. И. Саченко,
Л. А. Саченко. — Минск : Нац. ин-т образования, 2011. — 168 с.

45.  Пралеска: группа «Почемучки». Хрестоматия : пособие для педагогов учреждений дошк. образования : в 2 ч. Ч. 2 / сост.  : А. И. Саченко,
Л. А. Саченко. — Минск : Нац. ин-т образования, 2011. — 168 с.

46.  Пралеска: группа «Фантазеры». Хрестоматия : пособие для педагогов учреждений дошк. образования : в 5 ч. Ч. 1 / сост. : А. И. Саченко,
Л. А. Саченко. — Минск : Нац. ин-т образования, 2011. — 112 с.

47.  Пралеска: группа «Фантазеры». Хрестоматия : пособие для педагогов учреждений дошк. образования : в 5 ч. Ч. 2 / сост. : А. И. Саченко,
Л. А. Саченко. — Минск : Нац. ин-т образования, 2011. — 216 с.

48.  Пралеска: группа «Фантазеры». Хрестоматия : пособие для педагогов учреждений дошк. образования: в 5 ч. Ч. 3 / сост. : А. И. Саченко,
Л. А. Саченко. — Минск : Нац. ин-т образования, 2011. — 184 с.

49.  Пралеска: группа «Фантазеры». Хрестоматия : пособие для педагогов учреждений дошк. образования : в 5 ч. Ч. 4 / сост.  : А. И. Саченко,
Л. А. Саченко. — Минск : Нац. ин-т образования, 2011. — 196 с.

50.  Пралеска: группа «Фантазеры». Хрестоматия : пособие для педагогов учреждений дошк. образования : в 5 ч. Ч. 5 / сост. : А. И. Саченко,
Л. А. Саченко. — Минск : Нац. ин-т образования, 2011. — 192 с.

51.  Пралеска: У истоков образного слова. Хрестоматия : пособие для педагогов учреждений дошк. образования / сост. : А. И. Саченко,
Л. А. Саченко. — Минск : Нац. ин-т образования, 2011. — 112 с.

52.  Семенова, Е. М. Психологическое здоровье ребенка и педагога: пособие для педагогов учреждений дошк. образования / Е. М. Семенова, Е. П. Чеснокова; под ред. проф. Е. А. Панько. — Мозырь: Белый Ветер, 2010. — 174, [2] с. : ил.

53.  Смолер, Е. И. Развитие интеллектуальной активности детей дошкольного возраста: пособие для педагогов учреждений дошк. образования / Е. И. Смолер. — Мозырь : Белый Ветер, 2014. — 104 с.

54.  Смолер, Е. И. Развитие старших дошкольников в эвристической деятельности : пособие для педагогов учреждений дошк. образования / Е. И. Смолер. — Минск : Нац. ин-т образования, 2014. — 94 с.

55.  Старжинская, Н. С. Веселые игры для развития речи (Серия «Умней-ка!») : учеб. нагляд. пособие для педагогов учреждений дошк. образования / Н. С. Старжинская. — Минск : Жасскон, 2012. — 60 с.

56.  Старжынская, Н. С. Вучыся размаўляць правільна : вучэб. нагляд. дапаможнік для педагогаў устаноў дашк. адукацыі з беларускай мовай навучання / Н. С. Старжынская. — Мінск : Пачатковая школа, 2013. — 24 с. — (Серыя «Свет дзяцінства»).

57.  Старжинская, Н. С. Играем со словами и звуками : учеб. нагляд. пособие для педагогов учреждений дошк. образования /
Н. С. Старжинская. — Минск : Жасскон, 2012. — 40 с. : 32 с. ил. — (Серия «Мир детства»).

58.  Старжинская, Н. С. Речевая мозаика (Серия «Умней-ка!») : учеб. нагляд. пособие для педагогов учреждений дошк. образования /
Н. С. Старжинская. — Минск : Жасскон, 2012. — 56 с.

59.  Старжинская, Н. С. Учись говорить правильно : учеб. нагляд. пособие для педагогов учреждений дошк. образования с русским языком обучения / Н. С. Старжинская. — Минск : Пачатковая школа, 2013. — 24 с. — (Серия «Мир детства»).

60.  Страха, А. А. У свеце прыроды : вучэб. нагляд. дапаможнік для педагогаў устаноў дашк. адукацыі / А. А. Страха. — Мінск : Пачатковая школа, 2013. — 16 с. — (Серыя «Свет дзяцінства»).

61.  Стреха, Е. АВ мире природы : учеб. нагляд. пособие для педагогов учреждений дошк. образования / Е. А. Стреха. — Минск : Пачатковая школа, 2013. — 16 с. — (Серия «Мир детства»).

62.  Стреха, Е. А. Малыши в мире природы : учеб. нагляд. пособие для педагогов учреждений дошк. образования / Е. А. Стреха. — Минск : Жасскон, 2012. — 16 с. : 32 с. ил. — (Серия «Мир детства»).

63.  Стреха, Е. А. Ознакомление детей дошкольного возраста с природой : пособие для педагогов учреждений дошк. образования /
Е. А. Стреха. — Минск : Народная асвета, 2012. — 64 с.

64.  Стреха, Е. А. Познаём мир природы : учеб. нагляд. пособие для педагогов учреждений дошк. образования / Е. А. Стреха. — Минск : Жасскон, 2012. — 24 с. : 32 с. ил. — (Серия «Мир детства»).

65.  Учебная программа дошкольного образования. — Минск : Министерство образования Республики Беларусь, Нац. ин-т образования, 2012. — 416 с.

66.  Ходонович, Л. С. Веселые игры с музыкальными звуками и инструментами (Серия «Умней-ка!») : учеб. нагляд. пособие для педагогов учреждений дошк. образования / Л. С. Ходонович. — Минск : Жасскон, 2012. — 40 с.

67.  Ходонович, Л. С. Музыкальная мозаика (Серия «Умней-ка!») : учеб. нагляд. пособие для педагогов учреждений дошк. образования /
Л. С. Ходонович. — Минск : Жасскон, 2012. — 56 с.

68.  Ходонович, Л. С. Мы играем в мюзикл! : учеб. нагляд. пособие для педагогов учреждений дошк. образования / Л. С. Ходонович. — Минск : Народная асвета, 2013. — 40 с.

69.  Ходонович, Л. С. Развитие музыкально-театральной деятельности детей дошкольного возраста : учеб.-метод. пособие для педагогов учреждений дошк. образования / Л. С. Ходонович. — Минск : Народная асвета, 2013. — 176 с.

70.  Шебеко, В. Н. В мире движений : учеб. нагляд. пособие для педагогов учреждений дошк. образования / В. Н. Шебеко. — Минск : Пачатковая школа, 2013. — 24 с. — (Серия «Мир детства»).

71.  Шишкина, В. А. Двигательное развитие дошкольника : пособие для педагогов учреждений дошк. образования / В. А. Шишкина. — Мозырь: Белый Ветер, 2014. — 133 с.

72.  Шишкина, В. А. Подвижные игры для детей дошкольного возраста : пособие для педагогов учреждений дошк. образования /
В. А. Шишкина, М. Н. Дедулевич. — Мозырь: Белый Ветер, 2014. — 88 с.

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.