Мэта: павышэнне педагагічнай кампетэнтнасці бацькоў у музычным выхаванні дзяцей дашкольнага ўзросту.
Музычнае развіццё аказвае велізарнае ўздзеянне на развіццё малога: у яго фарміруецца эмацыйная сфера, таксама удасканальваецца мысленне, дзіця робіцца чулым да ўсяго прыгожага ў мастацтве і жыцці.
Вельмі важна, каб ужо ў самым раннім узросце побач з малым апынуўся дарослы, які дапаможа раскрыць перад дзіцем усю прыгажосць музыкі, даць яму магчымасць адчуць яе.
Ва ўсім свеце вядома, што лепшыя толькі ў сям'і ствараюцца ўсе ўмовы для агульнага развіцця выхавання дзіцяці ранняга ўзросту, у тым ліку і музычнага. Усё гэта мае залежнасць ад прыроджаных музычных задаткаў, ад таго, які лад жыцця ведетсемья, ад яе традыцый, адносіны да музычнай дзейнасці, ад агульнай культуры…
Першым, вядучым і асноўным відам музычнай дзейнасці дзяцей з'яўляецца ўспрыманнемузыкі. Гэты від дзейнасці даступны дзіцяці з моманту нараджэння. Спевы калыханкі песні маці-першае знаёмства дзіцяці з музыкай.
Адсутнасць музычных уражанняў робіць немагчымым засваенне музычнай мовы.
Калі дзіця нараджаецца, то ў яго практычна не развітыя глядзельныя аналізатары, аднак ён ужо можа адрозніваць многія гукі і неяк рэагаваць на іх. Першыя рэакцыі на гукі даволі прымітыўныя: ўздрыгванне, плач, лыпанне, заміранне.
У далейшым развіваецца ўвагу да гуку, цікавасць да яго крыніцы. Нашмат павольней развіваецца ў малых звуковысотный слых.
У кожным дзіцяці першапачаткова закладзена пачуццё рытму, але пачуццю музыкі можна неабходна навучыць. Трэба слухаць разам з дзіцем розную музыку, а таксама дзіцячыя і калыханкі песні. Варта заахвочваць ў дзіцяці жаданне прихлопывать, танцаваць, маршыраваць, таксама заахвочваць жаданне гуляць на розных музычных інструментах. Адным з першых інструментаў можа быць адзін з ўдарных, прыкладам служыць усё, пачынаючы ад лыжкі і заканчваючы бубнам.
Калі бацькі не хочуць спяваць, лепш рабіць гэта толькі ў прысутнасці малога. Варта спяваць розныя дзіцячыя песенькі. А для таго каб малы засвоіў простую мелодыю і навучыўся яе прайграваць, трэба спяваць і "дарослыя" песні.
Дзеці адчуваюць музыку ані не горш за нас-дарослых. Вядома, ім не зусім зразумелыя словы. Але ж Дарослыя, калі слухаюць замежную мелодыю, таксама не могуць зразумець слоў. У гэтым выпадку бацькам рэкамендуецца набыць для свайго дзіцяці - магнітафон або плэер. Гэта дасць магчымасць дзіцяці слухаць музыку самому.
Трэба запісваць на розныя крыніцы музыку, прамаўляць дзіцяці імёны выканаўцаў, звяртаць яго ўвагу на прыгажосць чалавечага голасу.
Для музычнага развіцця ў сям'і варта выкарыстоўваць такія метады педагогікі:
* Наглядна-слыхавы метад, які з'яўляецца асноўным.
Калі дзіця расце ў сям'і, у якой пастаянна гучыць аб забаўляльная, класічная, народная музыка, ён, вядома ж, прывыкае да яе гучання, пачынае назапашвацца слыхавы вопыт у розных формах музычнай дзейнасці.
* Наглядна-глядзельная метад, які мае свае перавагі ў сямейным выхаванні. Ён прапагандуе паказванне дзецям кніг з карцінамі, знаёміць іх з народнымі традыцыямі, абрадамі.
* Слоўны метад, які таксама з'яўляецца важным у сямейным выхаванні. Кароткія гутаркі аб музыцы дапамагаюць маляню наладзіцца на яе ўспрыманне. Падчас слуханні дарослы можа звярнуць увагу малога на змену настрою, на розныя змены ў гучанні музыкі.
* Практычны метад (навучанне гульні на дзіцячых музычных інструментах, пениюмузыкально - рытмічным рухам) дазваляе дзіцяці авалодаць пэўнымі ўменнямі і навыкамі выканальніцтва і творчасці.
"Сьпявайце сваім дзецям калыханкі»
Даўно, вельмі даўно нарадзіліся калыханкі песні. Калыханка песня выбірае нас самая першая. Гэта нітачка з дарослага свету ў свет дзіцяці.
Калі мамы спяваюць калыханкі песні, дзеці хутчэй засынаюць.
Дзіцяці становіцца спакайней, і яму сняцца добрыя сны.
Дзіця хутчэй забывае свае беды, калі яго ўкладваюць спаць з ласкай: менавіта ласка перадаецца з калыханкі песняй, хай дзіця яшчэ не чуе, але адчувае каханне, ласку, пяшчота мамы.
Дзеці, якім спяваюць у дзяцінстве песні, вырастаюць больш пяшчотнымі, добрымі.
Ад таго, якія песні спявала маці дзіцяці, і спявала яна іх наогул, залежыць характар маленькага чалавека, яго фізічнае здароўе, ступень развіцця.
Слухаючы калыханкі песні, маляня абараняе сваю псіхіку ад стрэсаў і эмацыйнай няўстойлівасці.
Таму для драбкі Калыханка-не толькі спосаб супакоіцца і моцна заснуць, але і паказчык таго, што ўсё ў парадку: матуля побач і вельмі любіць яго.
Акрамя таго, апошнія даследаванні паказалі, што з дапамогай пявучых калыханак ў дзіцяці паступова фармуецца фанетычная карта мовы, ён лепш успрымае і запамінае эмацыйна афарбаваныя словы і фразы, а значыць, раней пачне размаўляць.
З часам Значэнне калыханкі мяняецца. Для гадавалага дзіцяці яна становіцца важнай часткай вячэрняга рытуалу. Яе чарга надыходзіць пасля купання і кармлення. У гэтым узросце пяшчотная песня патрэбна малому нават больш, чым казка. Яму лягчэй ўспрымаць меладычныя гісторыі.
Маляня яшчэ не ведае мовы, не разумее слоў, але слухаючы калыханку, ён супакойваецца, заціхае, засынае. Гэта першая ў яго жыцці музыка. Яна ўспрымаецца малым з магічнай сілай, таму што зыходзіць ад самага роднага, самага дарагога істоты-маці.
Паступова абвыкаючы да паўтаральным інтанацыям, дзіця пачынае адрозніваць асобныя словы, што дапамагае яму авалодаць прамовай, разумець яе змест. З калыханкі песняй дзіця атрымлівае першыя ўяўленні аб навакольным свеце: жывёл, птушках, прадметах.
Даследаванні апошніх гадоў паказалі, што калыханкі песні здымаюць трывожнасць, ўзбуджэнне, дзейнічаюць на дзіця заспакаяльна. Гэтаму спрыяюць плаўная мелодыя, рытмічнае спалучэнне словы і лёгкае калыханне.
Калыханка песня нясе ў сабе святло і цяпло, з'яўляецца абярэгам для малога.
Можна выкарыстоўваць аўдыёзапісы або спяваць разам з выканаўцам.
Сьпявайце сваім дзецям, хоць бы да трох гадоў, калі яны ўкладваюцца спаць, і працягвайце спяваць ім яшчэ на працягу пяці хвілін пасля засынання.
Як лічыць Балгарскі псіхатэрапеўт П. Рандаў, гэта дапаможа ім быць ураўнаважанымі, спакойнымі і добразычлівымі людзьмі ў далейшым.
Музыка — найлепшы псіхатэрапеўт. Калі чалавек засынае пад далікатныя мелодыі, ён усю ноч бачыць добрыя сны.
Калыханкі песні — гэта замовы-абярэгі, заснаваныя на магічнай сіле ўздзеяння слова і музыкі, на іх здольнасці супакоіць, зберагчы, охранить.